Mediq Direct

Nutrition för alla behov

lakare och patient
Mediq Direct

Direkt till patient

När aptiten sviker eller energi- och näringsbehovet ökar kan man behöva specialkost. Via Mediq Direct kan patienten enkelt beställa och få hemleverans av näringsprodukter som en dietist, läkare eller sjuksköterska föreskrivit. Snabbt och enkelt. Förskrivningsportalen vänder sig till dig som förskrivare av livsmedel för speciella medicinska ändamål samt glutenfritt. För att kunna förskriva nutrition i vår förskrivningsportal behöver du ett kundnummer och ett login. Det får du enklast genom att ansöka via förskrivarportalens inloggningssida.

För dig som patient

Via oss på Mediq kan du enkelt beställa och få hemleverans av näringsprodukter som din dietist, läkare eller sjuksköterska förskrivit åt dig via oss. Snabbt och enkelt.

Kontakta kundservice

Tel: 031 - 388 92 00

För produktinformation - kontakta oss gärna

Kristina Hedenblad - Produktchef
Tel: 031 - 388 90 20 

Exempel på vårt sortiment av näringsprodukter

  • Näringsdryck
  • Sondnäring
  • Berikning
  • Förtjockningsmedel
  • Glutenfritt
  • Tillbehör, t.ex. sondmatningsaggregat

Sortimentet är heltäckande och växer hela tiden i takt med kundernas efterfrågan.

Inom ramen för vårt affärsområde nutrition tar vi även fram allt från anpassade lösningar för regioner till enskilda leveranser direkt hem till patienten. Med vår specialistkompetens ser vi till att lösningarna som levereras följs upp och efterlevs enligt ordination.
  • Enkel hantering via självserviceportal för patient 24/7
  • Kundservice med kompetens avseende produkter
  • Leveranser direkt till hemmet
  • Enkelhet och hög tillgänglighet för patienten
  • Flexibilitet i leveranssätt och leveranstider
  • Integritet och omtanke om patientinformation
  • Tillgång till ett brett och varumärkesneutralt sortiment

Så fungerar förskrivningsportalen

  • Lagersaldo och priser visas klart och tydligt
    Mediq Direct - Förskrivarportal är en webbaserad beställningsportal där produkternas pris och lagersaldo tydligt visas. Större delen av sortimentet (näringsdrycker, sondnäringar, glutenfritt) är lagerlagt och specialprodukter (t ex PKU-produkter) beställs hem, så fort det inkommer en beställning.
  • Subvention och egenavgift
    Egenavgiften för patient räknas ut automatiskt utifrån regionernas olika modeller eller anges manuellt. Mellanskillnaden faktureras direkt till regionen.
  • Automatisk adresshämtning och 3 olika leveranssätt

    Med hjälp av koppling till folkbokföringsregistret hittas patienternas leveransadress automatiskt och vi erbjuder tre olika kostnadsfria leveranssätt:

    • Hemleverans med telefonavisering
    • Hemleverans utan avisering
    • Via utlämningsställe/ombud

    Patienterna får leverans inom 1-3 dygn beroende på tid för beställning samt val av leveranssätt. Det går även att lägga vilande beställningar som skickas först efter att patienten varit i kontakt med kundservice.

  • Mediq Direct Patientbeställningar - Kundservice för patienter
    När patienten behöver göra ett nytt uttag kontaktar de enkelt vår kundservice och har där möjlighet att byta leveransadress och/eller leveranssätt om så behövs. Det går också bra att byta smak på näringsdrycker eller form på pasta inom den förskrivna produkten. Patienterna eller dess vårdnadshavare/förmyndare/god man kan även hantera sina recept via patientportalen plus.mediq.com. Ni som förskrivare kan lägga till eventuella vårdnadshavare/förmyndare/god man via förskrivarportalen.
  • Uppföljning
    Det går att se historik på uttagen; till exempel om och när patienten har använt sina ordinerade uttag, om det finns uttag kvar eller om patienten har bytt smak.
    När beställningarna behöver förnyas kan man enkelt kopiera tidigare beställningar för snabb nybeställning.
X

Mediq.se använder cookies

Cookies hjälper oss förbättra din upplevelse av hemsidan. Genom att använda vår hemsida så godkänner du vår användning av cookies. Läs mer om vår cookiepolicy.


Bekräfta